2014年10月20日月曜日

making food is difficult :(

Recently I started cooking again.
But because I'm a lazy girl, my food is funny. :p
I mean, I just make it without obeying what the recipe says.
I just put all the ingredients that I think it will be okay...hehe

最近また料理始めたんだけど…
私はとてもレイジーだから、出来上がった料理はちょっと変なんだよね(笑)
レシピどおり作らないんだ。
これ入れたら美味しいかな?とか、
あの材料ないからこれ入れたら大丈夫かな?っていう感じでね。(๑≧౪≦)



 
This is the cookies I made today.
It looks like cookies but its soft like a bread.
Anyway, it tastes good so its okay! :)

However...I've never succeed in making a real cookies... :'(

これは今日作ったクッキー。
見た目クッキーだけど、食感はふわふわのパン!
美味しく出来たからいいんだ!!

でも、クッキーらしいクッキー作れたことない…(´;ω;`)(笑)




and... this is the summer roll I made yesterday.
To be honest, I don't want to make it again unless I have lots of patience...
The process of making summer roll is simple but you have to prepare lots of things.
Also, if you are not used to rolling, you can't roll it neatly.
It's a disaster. haha

これは昨日作った生春巻き。
正直また作ろうとは思わない。
作り方は簡単だけど、準備するのに時間かかるし、
うまく巻けなくて具がはみ出してイライラしちゃう。
まぁ、料理に慣れてないからだろうけど。



0 件のコメント:

コメントを投稿